Kazançlarınızı arttırmak için bazı önerilerimi uygulamak
isterseniz, aşağıdaki notlarıma göz atmanızı öneririm.
Bildiğiniz gibi Google AdSense’den gelen kazançlarınız içeriksel
hedefli ve yerleşim/site hedefli olarak ikiye ayrılır. İçeriksel
hedefli kazançlarınız sadece tıklama başına maaliyet (CPC)
şeklinde hesaplanır ve site içeriğiniz tarandıktan sonra otomatik
olarak ilişkili reklamların sunulması sonuçu oluşur. Site/yerleşim
hedefli kazançlarınız ise hem tıklama başına maaliyet (CPC), hem
de gösterim başına maaliyet (CPM) şeklinde hesaplanır ve
reklamverenlerin sitenizi tercih etmesi ile oluşur.
adsense
Her iki taraftan gelen kazançlarınızı arttırmak için aşağıda size
bazı öneriler de bulundum. Bulunduğum bu önerilerin birini bile
uygularsanız, lütfen bu e-posta adresine yazın. Bu şekilde
hesabınızı yakından takip edebilirim.
Lütfen, aşağıdaki önerilerin her site için farklılık
gösterebileceğini unutmayın. Sizin için en uygun öneriyi
kullanmanızı tavsiye ederim.
İçeriksel ve Yerleşim Hedefli Kazançlar için Öneriler!
-Sitenize bir arama kutusu yerleştirerek hem kullanıcılarınıza
yararlı bilgiler sunabilirsiniz hem de arama sonuçları
sayfalarınız üzerinden kazanç sağlayarak yeni bir gelir alanı
oluşturabilirsiniz.
- Sayfanın üst kısımlarına metin ve resim reklamları
etkinleştirilmiş 300×250 boyutunda bir dikdörtgenin eklenmesi. 300
x 250 boyutunda bir reklam biriminin uygulanması, premium
reklamverenlerimizden daha zengin medya biçimlerini (resim ve
video) barındıran reklam kampanyaları elde etmenize yardımcı
olabilir. Bazı reklamverenler sitenizde görünmek için potansiyel
olarak teklif verdiğinden zaman içinde hesabınız için ek bir gelir
elde edebilirsiniz. Ayrıca önceki araştırmalarda 300 x 250
boyutundaki dikdörtgenin en iyi performans gösteren reklam
birimlerimizden biri olduğu kanıtlanmıştır.
- Siteniz genelinde daha tutarlı bir kullanıcı deneyimi sağlamak
için reklam birimlerinin kenarlıklarını kaldırın. Reklamlar
sitenizle çok uyumlu olsa bile, ‘Google Reklamları’ başlığı,
reklamların kullanıcılarınız açısından karışıklığa neden olmayacak
şekilde içerikten farklılaşmasını sağlar. Tek başına bu tür bir
değişikliğin yayıncıların gelirini %50′den fazla artırdığı
kanıtlanmıştır.
- Reklam birimlerini içeriğinize entegre edin. Önceki testlerde;
reklam birimlerinin sayfa içeriğine, gezinme bölümüne veya makale
metinlerine eklenmesinin, kullanıcılarınıza her zaman
görüntüledikleri içeriğin yanı sıra ilişkili reklamları da
göstermesi nedeniyle, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağladığı
görülmüştür.
- Kullanıcılara daha fazla hedefli reklamlar sağlamak üzere bir
bağlantı birimi ekleyin. Bağlantı birimleri ayrıca alanı daha
verimli kullanır ve sitenizdeki daha küçük alanlar üzerinden
kazanç sağlama çözümleri sunabilir.
- Sayfa tasarımınıza daha uygun olan farklı reklam birimleri
kullanın. Bu yeni reklam birimleri daha dikkat çekici olmalı ve
kullanıcılarınıza ek reklam içeriği sunmalıdır.
- Reklam birimi renk şemalarınızı değiştirerek reklamınızın
sitenizin renkleriyle uyumlu olmasını sağlayın. Renk kullanımı,
bir reklamın kullanıcılar tarafından görülebilmesi açısından
önemlidir. Ancak, bunun sitenin tasarımına uygun olması da
gereklidir. Bu yüzden renk paletlerimizi kullanarak, daha fazla
deneme yapmanızı veya kendi özel paletinizi oluşturmanızı
öneririz.
Yerleşim Hedefli Kazançlarınız için
- Resim reklamları seçin. AdSense’in en yeni özelliği olan
yerleşim hedeflemeden tam anlamıyla faydalanabilmek için resim
reklamlarına geçiş yapmalısınız. Yerleşim hedefli reklamcılık, bir
reklamverenin yayıncı web sitelerinde kampanyaları için en uygun
olduğunu düşündüğü reklam yerleşimlerini seçmesini ve reklamlarını
yalnızca bu yerleşimlerde yayınlamasını sağlar. Reklamverenler bu
reklamlar için bin gösterim başına maliyet (BGBM) üzerinden ödeme
yapar, ancak tıklama başı maliyet reklamlarınızla rekabet etmeye
devam eder ve bu da sitenizdeki reklam alanı talebinizde artış
sağlar.
-Özel kanallarınızı hedeflenebilir olarak düzenleyin. Bu şekilde
reklamverenler hedeflenebilir özel kanallar aracılığı ile
kendileri için faydalı olabilecek sayfalarınızı hedefleyebilir.
Her zaman için iyi bir hedefleme ve doğru kullanıcılara erişmek,
kazançlarınızın artışını sağlar.
Ayrıca Google reklamlarınızın renk paletinin rasgele değişmesini
sağlayan benzersiz özelliği hesabınızda kullanmanızı tavsiye
ederim. Reklamların görünümünde sık yapılan değişiklikler,
kullanıcıların dikkatini daha çok çekecek ve Google
reklamlarınızın tıklama oranlarını artıracaktır.
Sırayla değişecek olan renk paletleri arasından seçim yapmak için
şu adımları uygulamanız yeterlidir:
1. https://www.google.com/adsense sayfasından hesabınıza girin
2. ‘AdSense Kurulumu’ sekmesini tıklayın ve ürün olarak içerik
için AdSense seçeneğini belirleyin.
3. Reklam türünüzü ve biçiminizi seçtikten sonra ‘Renkler’
bölümüne ilerleyin.
4. ‘Birden çok palet kullan’ seçeneğini tıklayın ve sonra Ctrl
veya Command tuşunu basılı tutarak istediğiniz paleti tıklayın.
Bir reklam biriminde rasgele değişecek en fazla dört (4) palet
seçebilirsiniz.
5. Oluşturulan reklam kodunu kopyalayıp sayfalarınızın kaynak
koduna yapıştırın.
Bu program sınırlı sayıda yayıncı için davet yoluyla
kullanılabildiğinden bu bilgileri medyayla ve diğer AdSense
yayıncılarıyla paylaşmamanızı rica ederiz.
Bu önerilerin AdSense tarafından yapıldığından emin olmak
isterseniz, adsense-tr@google.com adresine bir e-posta
gönderdiğinizde bunu memnuniyetle doğrularız.
Saygılar,
Kamil
AdSense Optimizasyon Ekibi
Google Ireland Ltd.
The Gasworks
Barrow Street
Dublin 4
Irelan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder